Odchudzanie skuteczne na Slank
Skacz na skakance – modeluj sylwetkę, spalaj tkankę tłuszczową i popraw kondycję! Email
wtorek, 19 października 2010 12:00

Jak poprawić wygląd i kondycję skacząc na skakance?

Skakanka to nic innego jak prostej konstrukcji przyrząd gimnastyczny, sznurek wprawiany w ruch pozwala nam na swobodne przeskakiwanie. Pamiętamy ją jako zabawkę z dzieciństwa, dziś często, niesłusznie, lekceważymy. Dowiedz się, dlaczego warto wrócić do sznurka z uchwytami na końcu, co nam daje skakanie na skakance, a także na czym polega właściwa technika skakania.

 

Osiagniemy zwinność, dzięki skakance...

Chcesz poprawić kondycję i zrzucić kilogramy? Skacz na skakance!

Skakanie dobrze wpływa na organizm. Dzięki systematycznemu treningowi na skakance znacznie poprawisz kondycję, spalisz zbędne kilogramy, polepszysz swoją sprawność fizyczną, poprawisz krążenie i przy tym wymodelujesz sylwetkę. 30-minutowe intensywne skakanie pozwala spalić nawet 300-400 kcal. Po kilku tygodniach treningu ciało staje się lekkie i bardziej sprężyste. Systematyczne skakanie rozwija, uelastycznia i wzmacnia nogi, w szczególności łydki i stawy skokowe. Jest to jeden ze sposobów na ćwiczenie mięśni pośladków, brzucha, rąk i ramion.

 

 

 

Osiągniemy skoczność, dzięki skakance

Systematyczny trening na skakance poprawia:

  • Gibkość
  • Szybkość
  • Koordynację
  • Skoczność
  • Zwinność 
  • Sprawność
  • Wytrzymałość

Kilkanaście minut dziennego treningu może poprawić naszą kondycję i figurę. Niektórym wydaje się, że skakanie na skakance to dziecinna lub babska aktywność. To nie jest typowo kobieca forma ruchu, swój trening o skakanie na skakance wzbogacają zapaśnicy i bokserzy.

 

Bokser skaczący na skaknce

 

Trening na skakance dla boksera


 

 

Przeciwwskazania do używania skakanki

  • duża nadwaga
  • problemy ze stawami
  • słabe kości
  • problemy z układem krążenia
  • ostra niewydolność serca

Jaką skakankę kupić?

Jest wiele plusów przemawiających na korzyść tego prostego przyrządu sportowego. Skakanka jest banalnie prosta w użyciu, każdy z nas miał z nią styczność w dzieciństwie. Profesjonalną skakankę można kupić w każdym sklepie sportowym, a zwykłą w kiosku i sklepie z zabawkami. Małe wymiary i lekkość pozwalają zabrać ją gdziekolwiek chcemy. Warto zwrócić uwagę także na jej niewielki koszt. Inwestujemy niekiedy w drogi i zajmujący dużo miejsca sprzęt do treningów. Skakanka to koszt kilku złotych.

 

Najlepsze są skakanki lekkie, czyli te wykonane ze sztucznego tworzywa. Na takich skakankach można skakać szybciej niż na tych wykonanych z materiału czy skóry. Kupując skakankę, zwróć także uwagę na swój wzrost – stań stopami na skakance i sprawdź, dokąd sięgają uchwyty. Aby skakanka nie utrudniała nam skakania, końce powinny sięgać powyżej naszych pach. Na rynku dostępne są skakanki z możliwością regulacji sznurka, a także z wbudowanymi licznikami elektrycznymi umożliwiającymi precyzyjne kontrolowanie treningu. Liczniki umożliwiają liczenie czasu, odliczanie, spalanie kalorii, zliczanie obrotów, wskaźnik redukcji wagi w gramach, liczenie kilometrów - koszt skakanki z licznikiem – 10-50 zł (w zależności od ilości funkcji i marki).

 

Skakanka z licznikiem

Skakanka z licznikiem

 

Skakanka z drewnianymi rączkami

 

Skakanka z drewnianymi rączkami

 

Podskoki naprzemienne

Gdzie trenować?

Można trenować zarówno w domu jak i na świeżym powietrzu – na podwórku, w parku itp. Ważne jest podłoże, należy unikać skakania na bardzo twardych nawierzchniach, np. na betonie. Najlepsze jest podłoże stabilnie, płaskie i względnie miękkie.

 

Jeśli zdecydujesz się na trening w domu, wybierz duży pokój, uważaj na żyrandol i miej na uwadze ewentualnych sąsiadów. Najlepiej skakać na podłożu amortyzującym takim jak drewniana lub syntetyczna nawierzchnia. Jeśli chcesz ćwiczyć na dworze, pamiętaj o dobrym, sportowym i amortyzującym obuwiu! Trening najlepiej wykonywać trzy razy w tygodniu po pół godziny. Pamiętaj – systematyka jest podstawą sukcesu.

 

Technika skakania na skakance

Prawidłowa technika skakania na skakance

Technika nie jest trudna, ale bardzo istotna. Należy pamiętać o:

  • wyprostowanej postawie
  • wciągnięciu brzucha
  • ugięciu łokci i trzymaniu ich blisko tułowia
  • odchyleniu dłoni na bok
  • cofnięciu barków
  • wykonywaniu obrotów linką nadgarstkami i dłońmi
  • unikaniu ruchów barkami
  • skakaniu na niewielką wysokość
  • skakaniu na palcach

 

 

Prawidłowa postawa podczas skakania


 

 

Podczas treningu nie forsuj przesadnie organizmu. Tempo, czas i rodzaj skoków dostosuj do swoich indywidualnych predyspozycji. Nie śpiesz się zbytnio i pamiętaj, że ważniejsza od szybkości jest prawidłowa postawa. Skoki na skakance mogą być bardzo różne.

 

Nie przywiązuj się do jednego ćwiczenia, warto mieszać techniki. Wyróżniamy kilka typów skoków:

na-krzyz2

  • bieg w miejscu
  • podskoki w miejscu
  • podskoki z wykrokiem na boki
  • podskoki z wykrokiem na przód lub tył

 

Trudniejsze, ale po opanowaniu podstawowych skoków, warto je wprowadzić do treningu:

  • krzyżowanie skakanki tzw. ósemki 
  • dwa podskoki na jeden obrót 
  • podskoki na jednej nodze 
  • podskoki naprzemienne raz na jednej, raz na drugiej nodze
  • skakanie do tyłu

Różne zaawansowane techniki

 

 

Jeżeli Twój poziom jest już dobry, skoki wykonuj:

  • naprzemiennie
  • seriami najlepiej przez 4-5 minut
  • stosuj utrudnienia
  • zwiększaj tempo

Treningi na skakance - na spalanie tłuszczu i bokserski


 

 

 


Rozgrzewka

Pamiętaj o rozgrzewce przed rozpoczęciem treningu na skakance! Rozgrzej stawy, nadgarstki ramiona, kostki, zrób kilkanaście skłonów. Dzięki temu unikniesz kontuzji stawów.

 

 

 

 

 

Na koniec ciekawostka - czy wiesz, jaki jest światowy rekord ilości oddanych skoków na skakance? 188 skoków w czasie 30 sekund!

 

Zacznij skakać na skakance i pobij własny rekord, modelując i wzmacniając przy tym ciało, poprawiając zdrowie i kondycję organizmu.

 

 

Ewa P.

 

Jeżeli twój poziom jest już dobry, skoki wykonuj:

  • naprzemiennie
  • seriami najlepiej przez 4-5 minut
  • stosuj utrudnienia
  • zwiększaj tempo
 
Portal przegląda teraz 35 gości